onsdag 30 maj 2012

Women who love psychopaths ...

Boken "Women who love psychopaths" var det bästa köp jag någonsin gjort tror jag! Att man kan få så mycket för bara 10 USD. Jag har under det senaste året läst massor, och jag menar verkligen massor, om våld i nära relationer och personlighetsstöriningar, men ingenstans sett förklaringar som i denna bok!
Innehållet bygger på olika studier och är alltså ganska väl förankrat. Massor av känslor, tankar och reflektioner poppar upp ... egentligen skulle jag inte behöva skriva ett enda ord i den här bloggen utan bara säga - LÄS BOKEN!!!
Den ger mig en helt otrolig och kuslig känsla av dejà vu ... nästan allt som tas upp stämmer för hur jag träffade mr X och hur vår relation utvecklades och även mina personlighetsdrag. Det är det som är bokens huvudfokus, vilka kvinnor är det som faller för psykopater och vad tittar psykopaterna eller de med psykopatiska drag efter när de väljer sina byten?
Jag funderar en hel del på hur han måste ha myst över hur lätt jag tågade med full fart rakt in i fällan. Min terapeut sa ju att han var ett skolboksexempel, och i den här boken som sagt, finns varje liten detalj beskriven. Det är svårt att säga vad som är mest intressant i boken, men avsnittet om trance, hypnotisering och suggestering var något helt nytt för mig, och riktigt spooky.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar